Prada Inside bag

Foto via Purseblog

Wanneer het op tassen aankomt, kan Prada bij mij weinig fout doen. Hun simpele maar toch elegante designs en collecties doen het wat mij betreft ieder seizoen weer goed. Het mooie leer, de zachte kleuren en rustige prints, als je überhaupt een print kan noemen, is wat Prada zo eigen maakt. In tegenstelling tot talloze andere bekende merken heeft Prada namelijk geen specifiek herkenbaar patroon, maar er wordt gekozen voor strakke ontwerpen met een subtiel twist. Een dagje shoppen met vrienden of een chique diner; het maakt niet uit, want de tassen van Prada zijn voor pretty much alle gelegenheden wel geschikt. Om deze reden ben ik een grote fan van de tassen van het bekende Italiaanse modemerk.

Al jarenlang heb ik een crush op de bekende Saffiano tote van Prada. Helaas is het me niet gelukt om deze iconic bag te bemachtigen, maar ik heb wel een ander geweldig exemplaar in mijn collectie. Anderhalf jaar geleden heb ik in de Prada winkel in Roermond een leren zwarte shopper/tote van zo’n 40 centimeter breed gekocht, zodat er lekker veel in past. Het fijne aan juist deze tas vind ik dat, like I just said, ik ‘m zowel als logeertas als werktas als boodschappentas kan gebruiken. Zo stond ‘ie de ene dag nog aan de kassa in de supermarkt, en nam ik ‘m de dag erna mee naar Amsterdam Fashion Week.

insidebag

Vanochtend ontving ik de Prada nieuwsbrief in mijn mailbox. Vol enthousiasme en nieuwsgierigheid opende ik deze, want de nieuwe ‘Inside’ tas zou getoond worden. Een sneak peak hadden we al eerder gehad, maar nu was het tijd om alle varianten en ontwerpen te bekijken. Deze nieuwe Inside bag belooft een van de populairdere tassen van het jaar te worden, dus de hoogste tijd om meer over deze tas te lezen!

Het geheim van de Inside bag is het bag-in-bag systeem. Op het eerste gezicht zien we een hele charmante eenkleurige tas, zoals we van Prada gewend zijn, terwijl er in feite nog een kleiner tasje aan het grotere exemplaar vast zit. De andere kleur van de kleinere ‘tas in de tas’ is subtiel zichtbaar in de opening van de grotere tas. Dit geeft een speels en meer casual effect, maar maakt de tas zeker niet minder classy. Een zeer origineel concept en zeker iets wat we nog niet eerder hebben gezien van Prada. Daarentegen wordt er wel nog steeds vastgehouden aan het hele idee dat een tas voor iedere gelegenheid geschikt moet zijn. A good thing, if you ask me.

De tas is verkrijgbaar in drie verschillende maten: small van 22 cm breed, medium van 26,5 cm en large van 30 cm breed. Wat betreft de kleuren (van de buitenste tas) kan er gekozen worden uit taupe, zwart, grijs, bruin en rood. Daarnaast is er een speciale python variant verkrijgbaar. De small, medium en large tassen kosten respectievelijk € 2050, € 2300 en € 2600. De python versie is van jou voor € 4100. Voor Prada zijn de tassen aan de hogere kant, maar dan heb je wel de allernieuwste It bag 😉

pradainsidebag

Foto’s van de Inside bags via Prada.

3 comments

Geef een reactie

